close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביטוח רעידת אדמה לבעלי בתים

מערכת שורשג כסליו, תשפא19/11/2020

ביטוח דירה אינו מכסה נזקי רעידת אדמה, ופוליסה סטנדרטית תכלול ברוב המקרים כיסוי לאובדן במקרה של שריפה בעקבות רעידת אדמה

תגיות:
צילום: freepik
רעידות אדמה עלולות לגרום לנזק משמעותי למבנים ביתיים, לפגוע ביסודות הדיור ולגרום לקריסת קירות; אפילו רעידות אדמה קלות יחסית עלולות להרוס ריהוט וחפצים.

ביטוח דירה אינו מכסה נזקי רעידת אדמה, ופוליסה סטנדרטית תכלול ברוב המקרים כיסוי לאובדן במקרה
של שריפה בעקבות רעידת אדמה, ואם שריפה כזו הופכת את ביתכם לבלתי ראוי למגורים, תקבלו כיסוי להוצאות המחיה הנוספות שנגרמות לכם במהלך שהותכם במקום אחר עד לתום השיפוצים.

מכוניות וכלי רכב אחרים מכוסים בסעיף נזקי רעידות אדמה במסגרת החלק המקיף בפוליסת ביטוח רכב, אבל ביטוח רעידת אדמה זמין בצורה של פוליסה נפרדת.

המלצות לרכישת ביטוח רעידת אדמה
כדאי להבין את הסיכונים האפשריים כדי להחליט אם אתם זקוקים לפוליסת ביטוח רעידת אדמה, גם אם אינכם גרים באזור שחשוף לסיכונים אלו. לרעידות אדמה יכולות להיות השפעות הרבה מעבר לתקלות העיקריות, ואזורים מסוימים נמצאים בסיכון יותר מאחרים.
אם אתם חושבים לקנות בית במיקום שחשוף לסיכוני רעידות אדמה, מומלץ לבדוק את עלות הכיסוי של ביטוח רעידת אדמה על מנת להבין את העלות האמיתית של הבית.

איך תדעו אם אתם צריכים ביטוח רעידת אדמה?
הנה כמה שאלות שיסייעו לכם להחליט אם אתם זקוקים לפוליסת ביטוח רעידת אדמה:
• האם אתם יכולים להרשות לעצמכם את עלות הבנייה מחדש או שיפוץ הבית אם הוא נפגע?
• האם אתם יכולים להחליף את החפצים האישיים שלכם אם הם ניזוקים או נהרסים?
• האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם על דיור זמני והוצאות אחרות אם נזק מבני הופך את ביתכם לבלתי ראוי למגורים?

תעריפי ביטוח רעידת אדמה יכולים להשתנות באופן משמעותי ולהיות זולים למדי באזורי סיכון נמוך, למחיר גבוה יחסית במקומות שמועדים יותר לרעידת אדמה. עוד שיקול שחשוב לקחת בחשבון הוא שסכום ההשתתפות העצמית בפוליסה גבוה יותר מסכומי ההשתתפות העצמית בביטוח דירה סטנדרטי.

למה חשוב שיהיה ביטוח רעידת אדמה?
ביטוח רעידת אדמה חשוב מכיוון שהוא מפחית את הנטל לאובדן על אנשים פרטיים, עסקים והחברה בכלל. הביטוח משמש כלי חשוב בהעברת הסיכון לפגיעה ברעידת אדמה ובמאמצים להתאוששות באמצעות מימון.

תפקיד חברת הביטוח ככלי מימון לאחר אסון מגביל את ההשפעה הכלכלית השלילית של התאוששו לאחר האסון על אנשים פרטיים ועסקים. חברות הביטוח משלמות עבור הפסדי רעידת אדמה מכספים שמאוגדים באמצעות פרמיות מבוטחות שנקבעו ביחס לסיכון, ובכך מאפשרות פיזור פיננסי של הסיכון.

חושבים שאתם מכוסים במסגרת ביטוח דירה או ביטוח עסק? תחשבו שוב
המיתוס שדחוף להיפטר ממנו הוא שכיסוי ביטוח רעידת אדמה זמין במסגרת פוליסת ביטוח דירה או ביטוח עסקי. כיסוי רעידת אדמה מוצע בדרך כלל כתמיכה לפוליסות ביטוח דירה או ביטוח עסק, אבל הוא יכול להיות פוליסה עצמאית שחשוב לרכוש כדי לקבל את מלוא ההגנה.

הכיסויים שמוצעים במסגרת ביטוחי דירות ועסקים הם מוגבלים בסכומים ובהיקפים ויתכן מאוד שבמקרה הצורך להפעלת הפוליסה, תגלו שאין לכם מספיק כיסוי להתמודד עם התקופה שלאחר האסון.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה